tiistai 4. helmikuuta 2014

syömishäiriöni

hei ! nyt kun luin tuon puolenyön aikaan raaapustetun aloitustekstin tälleen jälkeenpäin niin tuntuu taas vähän tyhmältä. nää on näitä pieniä hetkiä milloin minusta tuntuu, että eihän mulla oo mitään hätää ja että kyllähän minä selviän. sellanen olo että ehkä haluankin vielä elää ja kokea ihan pikkaisen enemmän. oon kylläkin varma, että taas ku ilta alkaa hämärtyyn niin ne möröt hiipii tuolta sängyn alta ja kaapin kätköistä huutaan mulle että "voi tyhmä tyttö mitä oikein luulit, ei susta koskaan tuu onnellista, voisit lähteä meneen"

mutta joo, sitten asiaan ! nimittäin nyt voisin hieman tässä avata mun ongelmia syömisen kanssa ja kaikkea muuta siihen liittyen. ne pienet merkit alko ensimmäisen kerran näkyä noin vuosi sitten ku oon kirjottanu mun päiväkirjaan "hyi oon lihonnu, pakko alkaa laihtua". aloin laskea kaloreita hullun lailla ja se tuntu aluksi niin palkitsevalta ku se paino vaan putos ja putos ja sitten reilussa kuukaudessa olin laihtunu jo noin 7kg. se numero siinä vaa'alla kyllä todellaki pieneni aika lujaa vauhtia ja ihmiset mun ympärillä alko huomautella siitä myös. 

sitten meni jonkin aikaa kun en tiennyt haluanko lopettaa sen laihtumisen vai jatkaa itteni nälkiinnyttämistä ja kesti tosi kauan, että taas sain jollakin tasolla normaalin suhteen ruokaan. silloin mun tukena ja turvana oli mun paras kaveri, joka oli suunnilleen samanlaisessa tilanteessa ja sen parempaa vertaistukea en olis voinu edes toivoa. kaikki alko meneen parempaan suuntaan ku oli joku kehen turvautua. 

nykytilanne taas ei oo enää niinkään valoisa. oon tullu ryminällä alas sieltä minne joskus silloin kipusin. asiat on muuttunu aika pienessäkin ajassa ja en oo koskaan tuntenu itseäni näin yksinäiseksi ja surulliseksi. ja oikeastaan asia mihin tällähetkellä voin enää turvautua on laihtuminen ja sen tuoma lohtu ja se onnistumisen tunne. 

ihan parasta suklaata kahvin kanssa. sallin itelleni siihen kylkeen yhen tällaisen, joka painaa 10g ja sisältää 60kcal. 







vielä tähän loppuun ja ihan muodonvuoksi niin lyödäänpä nyt sitten vielä faktat pöytään:
164cm, 47,5kg, bmi 17,7 ja alaspäin ollaan menossa. 

-harhaileva

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti